Βιβλιοθήκες και άλλα

Στο προάστιο της Αθήνας που μεγάλωσα υπήρχε μια δανειστική βιβλιοθήκη κοντά στο σπίτι μου. Στο δημοτικό, πήγαινα εκεί με τον αδερφό μου σχεδόν κάθε μέρα και παίρναμε μυθιστορήματα — εγώ τα χρωματιστά με τις τεράστιες γραμματοσειρές, εκείνος τα χοντρά του Ιουλίου Βερν. Η μανία μας ήταν τόσο μεγάλη που η μαμά μου είχε βάλει όριο στον αριθμό βιβλίων που μπορούσαμε να δανειστούμε κάθε εβδομάδα, γιατί τελικά αμελούσαμε τα μαθήματά μας για να διαβάζουμε για τους Μυστικούς 7  και τις βουτιές του Ναυτίλου. Θυμάμαι να κρύβω βιβλία κάτω από την μπλούζα μου πριν μπω στο σπίτι, γιατί φυσικά και ξεπερνούσα κατά πολύ το όριο που μου είχε βάλει. Στο τέλος κάθε βιβλίου υπήρχε ένας φάκελος με μια κάρτα που έγραφε το όνομά σου η βιβλιοθηκάριος όταν το δανειζόσουν. Φιλοδοξία μου να υπογράψω κάθε τόμο που υπήρχε σ’ αυτό το κτίριο.

Όταν ήμουν στο γυμνάσιο, η βιβλιοθήκη μεταφέρθηκε από εκείνο το βολικό σημείο δίπλα στην πλατεία, τα σχολεία, το τρένο (και στο σπίτι μου) και πήγε κάπου που δεν έφτανα με τα πόδια, σε μια οδό που κανείς δεν ήξερε και η διαδρομή μας από το σχολείο στο σπίτι δεν είχε πια την στάση στην βιβλιοθήκη μας. Ακόμα και τώρα που το σκέφτομαι απορώ με το πόση χαρά μου έδινε η στιγμή που καθόμουν μπροστά από τα ατελείωτα (ή έτσι μου φαίνονταν τότε) ράφια και να διαλέξω όποιο βιβλίο ήθελα. Ευτυχία.

Δεν θέλω να σου πω για τις υπόλοιπες εμπειρίες μου με τις βιβλιοθήκες ως φοιτήτρια ή να αρχίσω πάλι να ωρύομαι για τους αργόσχολους στην Εθνική Βιβλιοθήκη που απλώς σε κάνουν να τρέχεις απέναντι στον Ελεθερουδάκη ή τον Παπασωτηρίου και να αγοράζεις ό,τι χρειάζεσαι μόνο και μόνο για να μην τους ξαναδείς.

Θα σου πω για τη δημόσια βιβλιοθήκη που βρήκα τώρα στην καινούργια μου πόλη, μία από τις καλύτερες στην χώρα όπως έμαθα πρόσφατα και απ’ όπου σου έρχομαι τώρα φορτωμένη με διάφορα μυθιστορήματα από την λίστα μου. Σε περίπτωση που αναρωτιέσαι ποια λίστα απ’ όλες, πρέπει να σου πω ότι ναι, σημειώνω κατά καιρούς διάφορα βιβλία για να διαβάσω όταν έχω χρόνο και τώρα πια τα διαγράφω ένα ένα. Εκεί λοιπόν, βρίσκω τον ενθουσιασμό που είχα κάθε φορά που στεκόμουν μπροστά από τα ράφια της βιβλιοθήκης των παιδικών μου αναμνήσεων. Και με ένα έξτρα μπόνους: έχει και DVD που μπορώ να δανειστώ δωρεάν για μια εβδομάδα, από blockbusters μέχρι τα τούρκικα που αρέσουν στον Will. Σήμερα πήγα με μια λίστα άρθρων που έχω αναλάβει να ξετρυπώσω για την πτυχιακή της Ξαδέ και ο αγαπούλης στον δεύτερο όροφο με τα περιοδικά, σκίστηκε να με εξυπηρετήσει. Δεν βρήκαμε βέβαια κανένα, αλλά εγώ χάρηκα μόνο και μόνο που βρέθηκε ένας άνθρωπος να τρέξει για μας, να ψάξει με τις ώρες στην μηχανή αναζήτησης, να ξεσηκωσει συναδέλφους, αρχεία και άλλους γνώστες.

Τώρα που ήρθα σπίτι και βγάζω από το σακίδιό μου ένα ένα τα βιβλία που δανείστηκα, έχω την χαρά που είχα όταν έβγαζα από τις κρυψώνες τους κάτω από το μπουφάν μου τις περιπέτειες της Πίπη Φακιδομύτη και εκείνη την σειρά με τα κορίτσια στο Σεν Κλερ που με άφησε να αναρωτιέμαι για πάντα τι είναι η τζιτζερόμπυρα.

9 Comments

Filed under Ann Arbor story, Back to school

9 responses to “Βιβλιοθήκες και άλλα

  1. Solero

    τζιτζερόμπυρα ή τζιτζιμπύρα είναι η ginger beer!

  2. ki egw eixa kataliksei pws einai mia kaki metafrasi tou ginger ale.

    tosi vodka me potises sto LA, gia mia tzintzimpira den me piges.

  3. Solero

    έλα ξανά εσύ και θα σε πάω και για τζιν φις!

    (μη με ρωτήσεις, δεν ξέρω τι είναι)

  4. LOL. entaksei.

    (egw kserw tin einai, alla 8a kanw tin asxeti gia na me pas gia dokimi).

    asxeto, alla les to Lola’s na exei akoma ekeina ta souvlakia kotopoulo me saltsa fystikiou? E, re ti 8imi8ika vradiatikaaaaaaaaa.

  5. Solero

    ta exei.
    kai ksereis ti allo?
    to father’s office exei akoma to pio wraio burger tou kosmou dipla se tiganites glikopatates.

  6. pwwwwwwwwww, varia kouventa eipes twra. pwwwwwww!! ayta ta kala8ia me glykopatates.

    paei, teleiwse, den 8a koimi8w simera.

  7. Solero

    egw pali den koimithika xthes, giati efaga misi kolokitha.
    einai apo ta fagita pou mporo na faw vlepeis.

  8. evi

    Τι ωραιες που είναι οι δανειστικές βιβλιοθήκες! Εχεις δει την ταινία “Ματίλντα”?

  9. Ναι! Αλλά νομίζω ότι ήρθε η ώρα να την ξαναδώ —ας το σημειώσω στην λίστα με τις ταινίες.🙂

Leave a Reply

