18 going on 31

Εντάξει, ας μιλήσουμε για 18χρονα κορίτσια. Όπως το βλέπω, σύσσωμη η Αθηναϊκή κοινότητα του twitter μαζί με κάθε είδους γραφιά αναλύουν το φαινόμενο Εμμανουέλα (πόσο θα υπέφερε στο σχολείο μ’ αυτό το όνομα, χάθηκε ο κόσμος να την βγάλουν Δανάη ή Νεφέλη όπως το 95% των μαθητριών στα ιδιωτικά σχολεία;). Και καλά κάνουν –και ασχολούνται δηλαδή. Τι νέα να πεις; Ότι μετά από αυτή την κατάρρευση, τα σκάνδαλα και το πρόβλημα των πελατειακών σχέσεων που πτώχευσαν την χώρα η ΕΤ κάνει προσλήψεις και δεν ζητάει καν πτυχίο πανεπιστημίου; Ότι οι εκατοντάδες απόφοιτοι των σχολών επικοινωνίας και ΜΜΕ έμειναν με τον πάπυρο στο χέρι καθώς συνειδητοποιούν ότι όλα αυτά γίνονται πριν τις εκλογές για ψήφους και πάλι; Ας ασχοληθούμε με το 18χρονο λοιπόν, αν και είναι τόσο εύκολος στόχος που σχεδόν σου αφαιρεί την μισή χαρά.

Την είδα online στην σελίδα των πρωταγωνιστών και κάπως σφίχτηκε η καρδιά μου. Ήθελα να την πάρω τηλέφωνο και να της πω βρε κοριστάκι μου, ένα google να την είχες κάνει την αντίπαλό σου, θα είχες δει ποια είναι αυτή η ρημάδα η Τασούλα. Βέβαια μπορεί να είμαι τελείως οff και να μην ήξερε με ποια θα κονταροχτυπηθεί. Αλλά prep team σ’ αυτή την οικογένεια δεν έχουν; Δεν ήξερε ότι θα την ρωτήσουν ΣΙΓΟΥΡΑ για την δολοφονία του παιδιού στα Εξάρχεια; Δεν της είπε κανείς ποια είναι η σωστή απάντηση που θα κερδίσει το πληντύριο ρούχων; Τέλος πάντων twitter δεν έχει για να μάθει ποιοι είναι οι atenistas;

Την συμπάθησα την Εμμανουέλα μ’ αυτή την μητρική υπομονή που δείχνω πάντα στα 18χρονα. Κυρίως γιατί είναι φοιτήτρια στην σχολή που τελείωσα και εγώ. Ίσως και γιατί θα μπορούσε να είναι αναγνώστριά μας. Σίγουρα όμως γιατί θυμάμαι τι τέρας ήμουν κι εγώ στα 18 και δείχνω κατανόηση.

Ως πρωτοετής φοιτήτρια στο Πολιτικό της Νομικής, είχα άποψη για τα πάντα (από την αποποινικοποίηση μέχρι την θρησκεία) αλλά όπως ήταν φυσικό δεν ήταν δικές μου οι απόψεις, ένας συνδυασμός όσων είχα ακούσει ήταν και μάλιστα από αυτά είχα κρατήσει όσα μου παρουσιάστηκαν με την πιο πειστική φωνή. Δεν ξέρω σε ποια χώρα ζεις εσύ, αλλά στην Ελλάδα, τα παιδιά που μόλις έχουν βγει από το προαύλιο του σχολείου δεν διαθέτουν κριτική σκέψη ή οποιοδήποτε εφόδιο θεωρείται απαραίτητο στους ενήλικους –πέρα ίσως από το τρίπτυχο πατρίς, θρησκεία, οικογένεια (ναι, πιστεύαμε όλοι στον γάμο αν θυμάσαι). Στα 18 λοιπόν ακολούθησα τους συμφοιτητές μου στις ετήσιες εκδρομές στην Μύκονο –και άσχετα αν είναι uncool τώρα, τότε είχα περάσει τέλεια, ορίστε το είπα, τέλειααα. Στα 18 έκανα τα πρώτα piercing, είχα απαίσια μαλλιά, συζητήσιμη γκαρνταρόμπα, πίστευα ότι θα αλλάξω τον κόσμο και φώναζα δυνατά στις συνελεύσεις της σχολής μου, δεν είχα διαβάσει όσα βιβλία έχω διαβάσει τώρα ωστόσο πίστευα πως ξέρω αρκετά πράγματα για να το κάνω, αλλά το μόνο που ήξερα ήταν αυτή η μπερδεμένη ταυτότητα ανάμεσα στην προστατευμένη εφηβεία και τον πραγματικό κόσμο. Από τότε είμαι ένας άλλος άνθρωπος. Και αν ισχύει αυτό το ότι κάθε 7 χρόνια αλλάζουν όλα τα κύτταρα του σώματός σου, τότε είμαι ενάμισης άλλος άνθρωπος.

Στα 18 μου όμως, άρχισα να ταξιδεύω στην Ευρώπη και να παρατηρώ τα λεωφορεία που έρχονταν στην ώρα τους, τα καθαρά πανεπιστήμια με τα εκσυγχρονισμένα συγγράμματα, την ποιότητα ζωής των φίλων και του αδερφού μου που το είχαν σκάσει από την Ελλάδα και η οποία έκανε την δική μου ζωή στην σχολή που οι ΔΑΠίτες περνούσαν τα μαθήματα με λίστες (δίνεις μια λίστα με ονόματα στον καθηγητή και κοτσάρει 9άρια σε λευκές κόλλες με το σωστό επίθετο) να φαίνεται τουλάχιστον πρωτόγονη. Εκεί στα 18 έμαθα πως αυτό το συστηματάκι με την Ελλάδα που οι κόρες και οι γιοι των πολιτικών και των δημοσιογράφων βρίσκουν έτοιμες καριέρες είναι ένα από τα βασικά προβλήματα της δημόσιας ζωής μας –τότε με πείραζε με τον τρόπο που σε πονάει μια άδικη παρατήρηση στην τάξη, γιατί εγώ όταν δεν διάβαζα απλώς δεν περνούσα μαθήματα, ενώ οι περισσότεροι γελούσαν στα μούτρα μου. Αδικία.

Η Εμμανουέλα μπορεί να εξελιχθεί σε συγκλονιστικά ικανή πολιτικό, σε ενδιαφέρον άτομο, σε συγγραφέα, σε ό,τι διαλέξει να κάνει το κορίτσι και μακάρι να το καταφέρει, μπορώ αν θέλει να της δώσω και σημειώσεις για την σχολή (ναι, ίδια βιβλία, ίδιοι καθηγητές, ίδιες παραδόσεις από το 1997). Αλλά το γεγονός ότι βρέθηκε στο ψηφοδέλτιο με προσόν το “μέσον” της μου δείχνει ότι παρά τα παχιά λόγια μας και την φουσκωμένη αισιοδοξία για το καλύτερο αύριο, τίποτα ουσιαστικό δεν έχει αλλάξει σ’ αυτήν την φουκαριάρα την πατρίδα μου.

1 Comment

Filed under Star system, What's wrong with you?

One response to “18 going on 31

  1. ALIA

    Τσόντα η Εμμανούελα..κανονικά

Leave a Reply

