Εβδομάδα αυτοβελτίωσης

Αυτή την εβδομάδα αποφάσισα να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Αφού δεν μπορώ να γίνω πιο αδύνατος άνθρωπος, τουλάχιστον θα γίνω καλύτερος.

Σ’ αυτό το πνεύμα αυτοβελτίωσης, πήρα σβάρνα τις ομιλίες και τις διαλέξεις στο πανεπιστήμιο. Τόσο που οι διοργανωτές άρχισαν να υποψιάζονται πως πάω για τα δωρεάν μπισκότα. Οι αγαπημένες μου είναι για την Τουρκία. Αυτή την εβδομάδα άκουσα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την άρνηση (denial) των Τούρκων να δεχτούν το παρελθόν τους και το ζήτημα της Αρμενίας. Η καλύτερη στιγμή είναι στο τέλος των ομιλιών που πλησιάζω τις καθηγήτριες και κάνουμε διάφορα αστεία για τα βιβλία της ιστορίας μας και πώς βλέπαμε οι μεν τους δε μεγαλώνοντας.

Και σ’ αυτό το σημείο, σκέφτομαι όλους αυτούς τους ξερόλες που έχουν γνώμη για την Αμερική, γιατί ποτέ κανείς δεν είπε ότι τουλάχιστον προσφέρει ένα βήμα (και χρηματοδότηση και υποστήριξη και πρόσβαση σε βιβλιοθήκες) στους ακαδημαϊκούς που δουλεύουν για να ξεπεραστούν τα στερεότυπα, που αγωνίζονται όντως “για ένα καλύτερο μέλλον”. Εδώ, στο ουδέτερο έδαφος μπορούν να μιλήσουν οι Έλληνες, οι Τούρκοι και οι Αρμένιοι χωρίς κανείς να χτυπήσει χέρι στο τραπέζι και να ξεφουρνίζει μία από τις εθνικιστικές μπούρδες που έχουν όλα τα βιβλία μας.

Έχω καταλήξει πως πρέπει να γράψω κι εγώ ένα βιβλίο με τίτλο: όλα τα ψέματα που μου έμαθε το σχολείο στην Ελλάδα. Και θα ξεκινήσω με την εικόνα που σχηματίζουμε για τον υπόλοιπο πλανήτη. Αλλά, θα μου πεις, αν δεν δουλεύανε τόσο εντατικά να μας πείσουν ότι ζούμε στην πιο ωραία χώρα του κόσμου, αν δεν έπιανε η πλύση εγκεφάλου, θα έμενε ποτέ κανείς εκεί; Θα ερήμωνε η Ελλάδα, σαν την Σαντορίνη το χειμώνα, με άδειες βιτρίνες Λαλαούνη και αλυσοδεμένες καρέκλες έξω από σκοτεινά εστιατόρια. Θα επιστρέφαμε μόνο το Πάσχα, ν’ ανοίξουμε, να αερίσουμε και να είμαστε έτοιμοι για το καλοκαίρι.

Τι άλλο μου έμαθε η εβδομάδα μου σε διαλέξεις; Να αποφεύγεις το τμήμα Σλαβικών σπουδών φίλη, γιατί εκεί είναι όλες πολύ ψηλές και πολύ ξανθές με πολύ μακριά ίσια πόδια μέσα σε κομψά παντελόνια και στενοχωριέσαι λίγο γιατί δεν έχεις ούτε το επιχείρημα ότι μπορεί να είναι χαζές, αφού είναι καθηγήτριες ή διδακτορικές –ξέρεις, σε κανονικό πανεπιστημίο, όχι σαν τα δικά μας που ο τύπος στο έδρανο μπορεί να είναι μορφωμένος, μπορεί και όχι, έχει πάντα μια αγωνία το πράγμα –κι έτσι μένεις να καταριέσαι τα μεσογειακά σου γονίδια και δεν προσέχεις τι λέγεται.

Σε αφήνω τώρα φίλη, έχω να τακτοποιήσω τις σημείωσεις μου και να ετοιμαστώ για μια μουσική βραδιά απόψε, α, περνάμε πολύ ωραία εδώ στην ξενιτιά. Σε χαιρετώ με τυχαίες εικόνες από τους περιπάτους μου εδώ και ένα λινκ για το τελευταίο Γράμμα που έστειλα στο fititis.gr: εδώ.

1 Comment

Filed under American woman?, Back to school

One response to “Εβδομάδα αυτοβελτίωσης

  1. Kelly

    Σούπερ το κείμενο σου. Και δε η ατάκα ότι μπορείς να γίνεις καλύτερος άνθρωπος αφού δεν μπορείς να γίνεις πιο αδύνατος.
    Αχ…όλες μας έχουμε μανία με τα κιλά μας. Πότε τελικά θα μάθουμε να είμαστε ευχαριστημένες μ’ αυτό; Δηλαδή και τι έγινε βρε φίλη αν έχουμε 2 ή 5 κιλά παραπάνω; Προερχόμαστε από μεσογειακή χώρα. Και όχι δεν μπορούμε να είμαστε όλες ξανθιές, με μικρή μέση ή ατελείωτα μακριά πόδια. (θα ΄θελα να είχα αλλά δεν έχω δυστυχώς, ωστόσο θα ζήσω μια χαρα και με αυτά που χω.)
    Και ναι, έλεος δηλαδη…έχω τρελαθεί στις δίαιτες.
    Φτάνει πια.

Leave a Reply

