Πολίτικη κουζίνα

Εχθές το βράδυ περικυκλώσαμε μια οθόνη τηλεόρασης και είδαμε την Πολίτικη Κουζίνα. Το dvd δανεικό από τη βιβλιοθήκη, σε μια καμπάνια προσέλκυσης τουρισμού (άντε καλά, φίλων και γνωστών) στην Αθήνα και την Κωσταντινούπολη που θα περάσουμε το καλοκαίρι μας (αν όλα πάνε καλά, δηλαδή όπως τα προγραμματίζουμε). Τους εξηγούσα τα αστεία που δεν έπιαναν. Δάκρυσα σε όλα τα σωστά σημεία. Και στο τέλος μου μύριζε κανέλα και κύμινο ο αέρας.

Σε ένα ξέσπασμα νοσταλγίας ορκίστηκα στον Ρετσέπ ότι μόλις έρθει στην Αθήνα θα τον πάω στα Σερμπέτια και σ’ αυτό το σημείο αναφώνησα “Oh, I can’t wait to go back!”, το οποίο με εξέπληξε από μόνο του, γιατί μπορεί να μου έχεις λείψει εσύ φίλη κι εσύ φίλε, αλλά δεν μου είχε λείψει καθόλου η πόλη, μου έλειπε μόνο η Αθήνα του 2005 ή ’07, όχι του ’10.

Είναι η καινούργια πόλη, εκεί που ξεκινάς την νέα σου ζωή με τις ωραίες βάσεις, με ονειροπολήσεις και αισιοδοξία, αυτή σε ξελογιάζει, όπως ο καινούργιος έρωτας και δεν σκέφτεσαι ποτέ το παρελθόν, τους πρώην που τώρα σου φαίνονται όλοι άσχημοι, τριχωτοί και γελοίοι. Και η καινούργια μου πόλη είναι όμορφη, πολύ όμορφη σου λέω, λευκή και ήσυχη αυτές τις μέρες, με μαύρες αεικίνητες κηλίδες με φουντωτές ουρές στους κήπους μας. Περισσότερο όμως απ’ όλα μου αρέσει ο εαυτός μου στην καινούργια πόλη, ακόμα και το κομμάτι του γραφικού εαυτού που πήδηξε τελευταία στιγμή μέσα στο λεωφορείο με ένα ταψί ζεστής σπανακόπιτας που θα συνόδευε την ταινία εχθές και η μυρωδιά έκανε τους πάντες να γυρίσουν και να με κοιτάξουν.

Η καινούργια μου πόλη, δηλαδή η πόλη που μένω πια φίλη είναι γεμάτη θεατρικές παραστάσεις, μάφινς και κούκις, τυχαίες ανακαλύψεις τέλειων μαγαζιών με ρούχα που ράβονται στις ΗΠΑ κι όλα αυτά καθώς ψάχνεις δώρο γενεθλίων (Χρόνια Πολλά Ντία!) το οποίο θα σύρεις ως το Επιτελείο για να το χαρίσεις πάνω από μια κούπα καφέ, μια βιβλιοθήκη που σου κρατάει το coffee table book που θέλεις να ξεφυλλίσεις και καταλήγεις να κουβαλάς στο σακίδιό σου 10 κιλά φωτογραφίες και κείμενα για τον Murakami και την Ιαπωνική pop art (ναι, περνάω την γιαπωνέζικη φάση μου τώρα, τι θες;), Όσκαρ πάρτι, προσκλήσεις σε εκθέσεις τέχνης, εστιατόρια με όλες τις κουζίνες του κόσμου και το δεύτερο καλύτερο πρόγραμμα Creative Writing στη χώρα όπου πάω και χώνομαι κάπου κάπου και παρακολουθώ διαλέξεις και ομιλίες συγγραφέων και κειμενογράφων.

Και ο καινούργιος μου εαυτός είναι πιο συμπαθητικός, πιο ήρεμος, πιο δραστήριος. Φοράω μακριά παλτό και πολλές στρώσεις από κασκόλ και σκουφιά που καλύπτουν τ’ αυτιά, κουβαλάω μαζί μου ένα σακίδιο με πολλές κονκάρδες, αν χρειαστεί να τρέξω για να προλάβω τα borders πριν κλείσουν το κάνω φίλη, τρέχω, εγώ που έλεγα πως και να με κυνηγήσει ο Τζέισον (του Χάλοουιν καλέ) δεν θα μπορώ να τρέξω πάνω από 3 βήματα πριν καταρρεύσω, όταν χιονίζει νιώθω αυτήν τη χαρά που σε γεμίζει η βροχή το φθινόπωρο, μαγειρεύω κάθε μέρα, ενίοτε αυτοσχεδιάζω κιόλας (τ’ ακούσαμε κι αυτό) και γυρνάω παντού με μια φωτογραφική μηχανή.

Εδώ λοιπόν, στην καινούργια πόλη με τον καινούργιο εαυτό μου, διαβάζω για τον “επαναπατρισμό” των Ελλήνων από την Λιβύη και διαπιστώνω πως οι δημοσιογράφοι είναι πολύ προσεκτικοί στο να αποφύγουν την λέξη “μετανάστης”. Οι Έλληνες είναι εργαζόμενοι στις άλλες χώρες, εργαζόμενοι και ταξιδιώτες, ποτέ μετανάστες. Ο “εργαζόμενος” έχει κύρος, κανονικό σπίτι και ζωή, ενώ ο “μετανάστης” προκαλεί προβλήματα και σταματάει να τρώει μέχρι να του σφραγίσουν τα χαρτιά του. Κρίμα, γιατί η δική μου επίσημη αλληλογραφία έρχεται από την υπηρεσία Ιmmigration.

3 Comments

Filed under American woman?, Ann Arbor story

3 responses to “Πολίτικη κουζίνα

  1. george

    eisai edw? eimai sti magda. den exw my pc mazi (kai na to eixa de tha alaze kati, xereis esy :-))kai den mporw na se vrw ekei pou legame xthes. mail me or vres ti magda se auto pou legame xthes…

  2. george

    akyro. se vrika. pou eisai xristiani orthodoxi?

Leave a Reply

