my people will talk to your people

Θα έλεγε κανείς πως από τότε που ήρθα στην Αμερική θα δυσκολευόμουν να επικοινωνήσω με σχεδιαστές, υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων, προσωπικές βοηθούς. Θα έλεγε κανείς πως σ’ αυτή την τεράστια χώρα όπου λίγοι μπορούν να δείξουν την τελίτσα της δικής μου χώρας στον χάρτη, κανείς δεν θα μου έδινε σημασία στα PR agencies.  Μπορεί και να έλεγες πως ήμουν καλύτερα στην Ελλάδα όπου όλο και κάποιον γνωστό είχες να σε “χώσει” κάπου.

Λάθος.

Λάθος, λάθος, λάθος.

Στην Ελλάδα οι δημοσιοσχετίστες νομίζουν πως η αγένεια είναι δυναμισμός, οι σχεδιαστές χαρακτηρίζονται από αλλαζονεία και όχι από ταλέντο (εκτός αν μιλάμε στο ταλέντο της αντιγραφής), οι διαφημιστές είναι ανεκδιήγητοι, γενικώς βρίσκεις έναν τοίχο μπροστά σου, έναν τοίχο πιο σιχαμένο και από την γραφειοκρατία, και δεν ξέρεις τι να κάνεις.

Στην Αμερική λοιπόν όπου οι άνθρωποι εκπαιδεύονται πριν γίνουν διαφημιστές, υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων και σχεδιαστές, ξέρουν πως είναι κομμάτι της δουλειάς τους ν’ απαντούν στους δημοσιογράφους.

Στο Marie Claire Ιανουαρίου έγραψα για το καινούργιο βιβλίο της Nina Garcia. Ξέρεις ποιο είναι το στόρι πίσω από αυτό; Επικοινώνησα με το αμερικάνικο Marie Claire, σε 2 λεπτά μου είχαν απαντήσει με το email της βοηθού της Garcia, σε άλλα 2 λεπτά εκείνη μου ζητούσε την διεύθυνσή μου να μου στείλει ένα αντίγραφο στο σπίτι και 2 μέρες μετά που είχαμε διαλέξει τα σκίτσα που μας άρεσαν, τα έστειλε σε υψηλή ανάλυση. Just like that.

Στην Ελλάδα όπου οι ψευτοσελέμπριτις του ’90 ρουφάνε τα γεροντόπαχα και κάθονται στις πρώτες σειρές του fashion week, πρέπει να παρακαλέσεις τον “δικό” σου για να γίνει αυτό, σε δεκαπλάσιο χρόνο. Αν ποτέ κανείς βγάλει βιβλίο που θέλεις να το κάνεις θέμα, δηλαδή. Και δεν θέλω να ξεχνάς ότι αυτό που πραγματικά προσπαθείς να κάνεις είναι να προωθήσεις την δουλειά τους για να αυξήσεις τις πωλήσεις τους. Ναι, είναι τρελό. Όπως οτιδήποτε άλλο στην Αθήνα.

Εδώ λοιπόν, όπου οι άνθρωποι προσλαμβάνονται όχι με γνωριμίες, αλλά με cv, πήρα ολόκληρη τη συλλογή του Logan Nietzel λίγες μέρες αφότου την είχε παρουσιάσει στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης, μαζί με όλες τις πληροφορίες και τις ευγενικές ευχές της βοηθού του για καλό σαββατοκύριακο και έγραψα τον κείμενό μου χωρίς πονοκέφαλο από νεύρα που είχα συνηθίσει στην Αθήνα.

Διάβασε την ελληνική εκδοχή: εδώ

και την αγγλική: εδώ.

Δίπλα σ’ αυτούς τους ευγενικούς και λογικού επαγγελματίες, οι έλληνες losers που νομίζουν ότι αυτό που κάνει κάποιον σταρ είναι τα γυαλιά ηλίου σε εσωτερικό χώρο, μου φαίνονται σαν τις τσίχλες που κολλάνε στο παπούτσι σου και δεν μπορείς να τις κάνεις να εξαφανιστούν.

Logan Neitzel backstage

ΥΓ. Για να δώσω και την ψευδαίσθηση της αντικειμενικότητας, να σου πω ότι δεν είναι όλοι οι έλληνες losers, υπάρχουν και κανονικοί επαγγελματίες, με τρόπους, μόρφωση και κινητό που το σηκώνουν. Εννοείται. Απλώς αυτό που με τρελαίνει είναι πως αποτελούν την εξαίρεση, τα σπάνια είδη που πρέπει να διατηρήσουμε μην εξαφανιστούν μέσα στους υπόλοιπους.

 

3 Comments

Filed under American woman?, Star system

3 responses to “my people will talk to your people

  1. mpempa

    Στην Ελλάδα χωρίς γνωριμίες δεν βρίσκεις δουλειά ούτε για πωλήτρια, ειδικά τώρα με την κρίση.

  2. kikokoukla

    το πιστεύεις ότι το έχω κρατημένο αυτό το κείμενο της Nina Garcia?? ήταν υπέροχο…μ’αρέσει τόσο πολύ το ύφος σου και ο τρόπος που γράφεις!!!

    • καλέ σ’ ευχαριστώ! Κι εγώ έχω κρατημένο το βιβλίο της, μεγάλη πηγή σωστών συμβουλών σου λέω!🙂

Leave a Reply

