γκαζ γιόκ

Περιμένοντας στοϊκά κάτω από το παγωμένο νερό του ντουζ συνειδητοποιώ ότι όλα είναι μάταια, δεν θα ζεσταθεί ποτέ, δεν είναι θέμα υπομονής άλλα ενεργειακής έλλειψης, με λίγα λόγια δεν έχουμε γκάζι. Μια δοκιμή στην κουζίνα επιβεβαιώνει τις υποψίες μου.

Είναι κάρμα σου λέω. Εχθές είχαν έρθει κάτι τεχνίτες και έκαναν διάφορα στον μετρητή απ’ έξω, χτύπησαν το κουδούνι αλλά κρύφτηκα, δεν τους άνοιξα ποτέ, μόνο παρακαλουθούσα από το “ματάκι” της πόρτας να κανονίζουν τα πάντα με την Κυριούλα Απέναντι που είναι κάτι σαν υπεύθυνη και για τα δύο διαμερίσματα γι’ αυτά τα βαρετά θέματα. Βαρετά μέχρι να χρειαστεί να λουστείς με παγωμένο νερό. Θεώρησα πως αυτή είναι η τιμωρία μου που δεν άνοιξα στους τεχικούς για να τους πω ένα τεσεκιούρ εντερίμ, ένα μερχαμπά, έστω ένα ιμάμ μπαϊλτί βρε παιδί μου.

Απογοητευμένη βγαίνω από το σπίτι και πετυχαίνω ακριβώς εκείνη την ώρα την Κυριούλα Απέναντι να μπαίνει στο δικό της και αμέσως μου ήρθε σαν δεύτερη κρυολουσία ένα κύμα Τουρκικών που εξέλαβα σαν χαιρετίσματα γιατί η εν λόγω Κυριούλα χαμογελούσε. Θα μπορούσε βέβαια να με βρίζει χαμογελώντας και να της πω και θενξ από πάνω. Η Κυριούλα Απέναντι δεν μιλάει γρι Ελληνικά ή Αγγλικά, εγώ δεν μιλάω γρι Τουρκικά, παρόλα αυτά κατάφερα να την ρωτήσω τι έγινε με τους τεχνίτες. Κατέληξα στο ξεκάθαρο “γκαζ γιοκ” για να ζητήσω την βοήθειά της. Εκείνη δείχνοντας τον δικό της μετρητή και τον δικό μας, κάτι είπε σε Αργά Τούρκικα που δεν καταλαβαίνω καλύτερα από τα Γρήγορα Τούρκικα, αλλά δεν ήθελα να την πληγώσω εξηγώντας ότι δεν αναγνωρίζω τις λέξεις όσο αργά ή δυνατά και αν τις φωνάξει, κι έτσι την παρακολούθησα να τρέχει από τον ένα μετρητή στον άλλο και κάτι να μου δείχνει. Θα μπορούσε να μου λέει κάτι σαν “και τι με νοιάζει εμένα που δεν έχεις εσύ γκάζι, εμένα δουλεύει μια χαρά” αλλά επειδή επέμεινε πολύ θεώρησα ότι προσπαθεί να βοηθήσει. Τότε παρατήρησα τον διακόπτη. Στο δικό της ήταν σηκωμένος, στο δικό μας κατεβασμένος. Ώστε είχαν κλείσει το γκάζι για τις εργασίες. Τεντώθηκα να ανεβάσω και τον δικό μας, αλλά δεν έφτανα κι η Κυριούλα Απέναντι με ξεκάθαρες κινήσεις που έλεγαν “στάσου παιδάκι μου θα σου φέρω ένα σκαμπό”,  ξεκλείδωσε βιαστικά τις 4 κλειδαριές της και μου έφερε όντως ένα σκαμπό.

Όταν πλέον τα καταφέραμε κοιταχτήκαμε ενθουσιασμένες. Μετά πιάσαμε και ψιλοκουβέντα, έβετ, γιουνανιστάν την βεβαίωσα, τεσεκιούρ εντερίμ την ευχαριστούσα κάθε φορά που τελείωνε την φράση της με τρεις τελίτσες όπως κάθε γιαγιά που εύχεται κάτι σαν “να ‘στε καλά παιδάκι μου, καλή πρόοδο” κλπ, κλπ, άντε γεια τώρα και ο Αλλάχ μαζί σου.

Κλείσαμε τις πόρτες μας γελώντας και οι δύο, γυρίζοντας τα κλειδιά μαλακά με προσοχή μην νομίζει η Γειτόνισσα ότι το κάνουμε επίτηδες. Μόνο τότε θυμήθηκα πως πριν ξεκινήσει η μεγάλη Ελληνοτουρική Φιλία, πήγαινα να συναντήσω τον Will και είχα αργήσει.

3 Comments

Filed under Istanbul story

3 responses to “γκαζ γιόκ

  1. Απολαυστικό!

    Στο “κάτι είπε σε Αργά Τούρκικα που δεν καταλαβαίνω καλύτερα από τα Γρήγορα Τούρκικα” γέλασα δυνατά – έχω βρεθεί σε ακριβώς ίδια κατάσταση με Ισπανίδες τουρίστριες εν πλω προς Σαντορίνη να προσοαθούν να παραγγείλουν κλαμπ σάντουιτς – στα ισπανικά φυσικά. Κάθε φορά που η δύσμοιρη κοπέλα του κυλικείου έλεγε: “English?” έλεγαν το ίδιο (ισπανικό) πράγμα, πιο αργά και πιο δυνατά. Βέβαια, τι να λέμε, κι εγώ στη θέση τους το ίδιο μπορεί να έκανα.

    güle güle

  2. mpempa

    Απολαυστική!! Εκτός του ότι η ζωή σου είναι σαν βγαλμένη από μυθιστόρημα, είχε τρομερή πλάκα η περιγραφή της διπλωματικής προσέγγισης της… Γείτονος!!!

  3. Γιώργος

    Εεε, η καθημερινότητα της Γιώτας θα μπορούσε να γίνει μυθιστόρημα, ποίηση, διήγημα και σε αρκετές περιπτώσεις που προσωπικά μπορώ να καταμαρτυρήσω… επιστημονική φαντασία.
    Γιώτα, i lov you babes. Could you pay for my tickets?

Leave a Reply

