Ελληνοτουρκικά

Σήμερα στο μάθημα Τουρκικών (το οποίο ξεκινάει στις 9 το πρωί για να μην ξεχνιόμαστε) κάθομαι μπερδεμένη με ένα τεράστιο ερωτηματικό πάνω από το κεφάλι μου, ενώ οι άλλοι 4 συμμαθητές μου που κάνουν κάθε μέρα μάθημα εδώ και 3 εβδομάδες απαντούν με ευκολία σε σύνθετες ερωτήσεις για την μέρα, τον μήνα, τον καιρό, αν θέλουν τσάι και αν είναι κουρασμένοι. Βουλιάζω σιγά σιγά στην αμηχανία γιατί το μόνο που μπορώ να πω είναι “δύο μπύρες παρακαλώ” όπως έμαθα το καλοκαίρι στην Κωνσταντινούπολη, αλλά για τον καιρό ή τον σωστό μήνα τίποτα.

Και τότε έρχεται η στιγμή, η απόλυτη στιγμή δικαίωσης, η στιγμή που μπαίνει με το ηχητικό μεγαλείο των carmina burana (όλων, ναι) και η καθηγήτρια προσπαθεί να εξηγήσει την έννοια του “ούτε…ούτε” που δεν μεταφράζεται ακριβώς σε “neither…nor” και κανείς άλλος δεν το πιάνει ακριβώς αλλά εγώ  λάμπω από χαρά και σκέφτομαι από μέσα μου: take THAT, πολύγλωσσα geeks, εσείς έχετε τα βιβλία, εγώ έχω την κοινή κουλτούρα, και για να μην στα πολυλογώ αναπτερώθηκε το ηθικό μου και έμαθα πολλά. Έχω και ασκήσεις για αύριο. Ναι, φίλη, πάλι στις 9. Μεγάλες θυσίες κάνω για την ευτυχία αυτού του γάμου που με περιφέρει στα Βαλκάνια.

Εν τω μεταξύ, μπαίνω στο in.gr για να δω τι έγινε πίσω στην χώρα μου όσο έλειπα και διαβάζω για προειδοποίσεις της Τουρκίας, για πολεμικά πλοία και άλλες τέτοιες τρέλες. Τρέλες, τρέλες, τρέλες. Χαλαρώστε λιγάκι, δεν γίνεται να διαδραματιστεί ψυχροπολεμικό φιάσκο τώρα που εγώ επενδύω τα πρωινά μου στην Τουρκική γλώσσα, σεβαστείτε τον ύπνο μου.

4 Comments

Filed under Back to school

4 responses to “Ελληνοτουρκικά

  1. Πάνω που όλοι έχουν αρχίσει να συμπαθούν την Τουρκία μέσα από τα φαντασμαγορικά της σήριαλ (ξεκινάει και ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής, μην ξεχνιόμαστε), πάνε να μας πιάσουν στον ύπνο με παραβιάσεις και αναγνωριστικές περιπολίες. Νομίζω πως πρέπει να μάθεις και καμμιά βρισιά στα Τούρκικα… μάλλον θα μας χρειαστεί!😉

  2. jerry

    εγω παλι νομιζω οτι μας αποπροσανατολίζουν με την τουρκια για να ξεχναμε οτι πειναμε απο τις μαλακίες τους.
    (ατάκα στα τουρκικα που θα μας χρειαστει: çok pahalı και θα πηγαίνει στο ψωμι, το γαλα κλπ κλπ)
    αισιόδοξο το ξερω..

    • καθώς μαθαίνουμε τους αριθμούς, έχω μια τρομερή παρόρμηση να κάνω παζάρι. Είκοσι μας λέει η καθηγήτρια, 15 θέλω ν’ απαντήσω.
      Έχεις δίκιο για τον αποπροσανατολισμό πάντως. Απόλυτο.

      • jerry

        χαχαχαχα!!!
        διάλογος:
        καθ: γιωτα πες 20
        γιωτα:15
        καθ:μήπως 16;
        γιωτα:ταμαμ!!!
        (ακόμα θυμάμαι τον κακομοίρη που έκλαιγε μετά το παζάρι που του έκανες… χαχαχαχαχα!!!)
        το έχω πει σε όλους εδώ και γελάμε, η μόνη που δεν γέλασε είναι η γιαγιά (όχι η κοινή μας- μην τρομάζεις) αλλά νομίζω ότι αυτό ήταν αναμενόμενο..

Leave a Reply

