γκρικ φέστιβαλ

βάζοντας σε εφαρμογή όλες τις υποσχέσεις μου να ακολουθώ τις αργίες και των δύο χωρών, τώρα ζω σε ρυθμό 3μερου πάλι. Χωρίς να μπορώ να ταλαιπωρηθώ σε ένα βρώμικο καράβι για να το σκάσω σε ένα μαγευτικό νησί, έκανα το next best thing: βρέθηκα να τρώω λουκουμάδες και να παρακολουθώ τα νιάτα να χοροπηδάνε χορεύοντας Ικαριώτικο σαν να μην υπάρχει αύριο. Στο Ελληνικό Φεστιβάλ εδώ, το πρώτο που σε χτυπάει καθώς πλησιάζεις τις λευκές τέντες στο προαύλιο της γκρικ τσερτς, είναι η μυρωδιά από τα σουβλάκια. Δεν μπορώ να σου εξηγήσω πώς είναι να ξαναμπαίνεις σε mode τσικνοπέμπτης, να νιώθεις τα μαλλιά σου να ποτίζουν από την μυρωδιά της πατρίδας, και δη της πατρίδας στα πιο καλοκαιρινά της, σε πανηγύρι εκκλησίας. Από την μία οι τόνοι “τζάιρο”, από την άλλη ο ελληνικός καφές με τους ζεστούς λουκουμάδες, λίγο το echo από το μικρόφωνο του καλλιτέχνη, χάθηκα σου λέω στον χρόνο και τον χώρο και ήμουν και πάλι μαυρισμένη στο Αιγαίο.

Και εκεί κάπου προσέχεις την λεπτομέρεια που σε επιστρέφει στις ΗΠΑ: μέσα στον χαώδη κύκλο από μερακλωμένους μετανάστες, χοροπηδούσαν και μερικές μαντίλες, κάποιοι Ινδοί, μια παρέα Αφρικανο-Αμερικάνων, Μεξικάνοι και Ασιάτες. Όλοι ενθουσιασμένοι για την μουσική και το φαγητό, φωνάζουν δυνατά “ya’ ssoo” και “ya’ ssoo” και να μωρέ, χάρηκα πολύ που κάποιοι ξένοι αγαπάνε τόσο πολύ όλα αυτά τα φολκλόρ που μου λείπουν.

Στην απαραίτητη αγορά που συνόδευε το φεστιβάλ γευσιγνωσίας, έβλεπες με την σειρά: βιβλία με βυζαντινές αγιογραφίες, τόμους “how to roast a lamb”, ρέπλικες αρχαίων αγαλμάτων και κολλητά δίπλα χρωματιστά φουλάρια με πολλά φλουριά, από αυτά που δένεις στη μέση για να χορέψεις το οριεντάλ σου με αξιοπρέπεια. Αν ήμουν ανθρωπολόγος, εδώ ακριβώς θα έκανα την έρευνά μου.

Καλό 3μερο φίλη, να μου στείλεις φωτογραφίες με φρέντο και βότσαλα.

13 Comments

Filed under Ann Arbor story, Homesickness and other maladies

13 responses to “γκρικ φέστιβαλ

  1. A

    “Live Greek Music by Kefi Band”!!! Υπάρχει μπάντα που ονομάστηκε Κέφι?? Μου βγάζει κάτι σε ΚΕφη Θώδη! Παρ’ όλα αυτά, είμαι σίγουρη ότι θα ήταν τέλειο το γκρικ φέστιβαλ. Παίρνει μια άλλη βαρύτητα όταν είναι σε νον-γκρικ έδαφος!

    Δυστυχώς, εγώ δεν βρέθηκα σε νησάκι με φρέντο και βότσαλα για το τριήμερο. Είμαι στο βουνό με βροχές και νεύρα και ονειρεύομαι ικαριώτικο και αντηλιακά.

    Καλό μας ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!🙂

    • Καλό καλοκαίρι κοριτσάκι μου! Ωραίο είναι και το βουνό, μην παραπονιέσαι , εδώ ο Σύζυγος το μελετάει από ΤΩΡΑ για το πότε θα έρθουμε να σε δούμε σε ένα χρόνο και βάλε. Θα τον στέλνουμε για ορειβασία και εμείς θα καθόμαστε δίπλα στην πισίνα, ε, ε, ε;
      Το γκρικ φέστιβαλ ήταν σαν κακό νησιώτικο πανηγύρι, αλλά ας όψεται ο λουκουμάς, που δεν ήξερα πόσο μου είχε λείψει, μέχρι που τον είδα να ετοιμάζεται LOL.

  2. Εκεί έχετε χοιρινά σουβλάκια; Γαμώ τα αρνίσια μας γαμώ εδώ… Τη Δεύτερη μέρα που ήμουν στην Αυστραλία με σύρανε σε Hellenic Festival, σε νιώθω όσο δε φαντάζεσαι ρε συ! Την Παρασκευή πήγα σε ένα Irish και του εξηγούσα ότι η διαφορά με το ελληνικό είναι ότι το δικό μας θα το μύριζες τρία τετράγωνα πιο κάτω! Εμείς έχουμε τριήμερο την άλλη βδομάδα που είναι τα γενέθλια της Βασίλισσας και εδώ πέρα οι αργίες αν πέφτουν Σαββατοκύριακο μετατίθενται για καθημερινή, δεν μπορούμε χωρίς λονγκ γουικέντ. Και τολμάνε και λένε εμάς τεμπέληδες!

    • Παιδί μου, μύθος η τεμεπελιά του Έλληνα, μια χαρά κάθονται και οι άλλοι, πόσο δίκιο έχεις!
      Χελένικ φέστιβαλ ακούω. Θα έχει άλλη γεύση αν πας σε κάποιο μόλις κλείσεις κανά χρόνο σερί στα ξένα. Στις δύο μέρες δεν δακρύζεις ακόμα με το σαγανάκι.
      Πώς είναι το Irish φέστιβαλ? Σαν την Saint Patrick’s Day? Μπύρα και πρασινοντυμένοι παντού;

      • Αυτό που πήγα εγώ δεν ήταν ακριβώς φεστιβαλ, πιο πολύ Ιρλανδέζικη βραδιά το έλεγες.. Είχαν κάτι φλάουτα και κάτι παραδοσιακούς ιρλανδέζικους χορούς με κλακέτες από κάτι παιδάκια. Από φαγητό είχε κάτι λουκανικάκια του σούπερ μάρκετ και κάτι καρότα. Έλεος δηλαδή (βέβαια ήταν και αργά για φαΐ για αυτούς, περασμένες 8 βλέπεις). Φορούσαν απαραιτήτως κάτι πράσινο όλοι, αλλά εγώ πιο πολύ συγκινήθηκα που βρήκα ούζο στο μπαρ και αποφάσισα να το τιμήσω δεόντως!

  3. marianna

    Σε καταλαβαινω, χε χε κι εγω αν ημουν μακρια αυτο που τωρα σιχαινομαι θα μου φαινοταν θεσπεσιο και μπορει και να δακρυζα. Μη σου πω οτι σε λιγα χρονια θα κλαις στο ακουσμα του Βασιλη Καρρα να λεει: “ΓΥΡΙΣΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ”

    • Ελπίζω να μην φτάσουμε εκεί, αλλά ποιος ξέρει, έχουμε δει και χειρότερα! Να δεις το δάκρυ κορόμηλο πάνω από ένα πλαστικό σφηνάκι με τσίπουρο, να μην το πιστεύεις! LOL!

      • Αυτό με το τσίπουρο το έπαθα κι εγώ. Καλά εγώ το έπαθα με ένα κουτί που μου έστειλαν πράγματα από Ελλάδα, καθόμουν και το μύριζα σαν τη χαζή. btw περιμένουμε να έρθουν Καρράς-Μακρόπουλος εδώ, στη φιλική τιμή των $150 το άτομο.

  4. Αχ ζηλεψα… μου αρεσει να χορευω ικαριωτικο!
    Αντε καλα να περνας καλο καλοκαιρι να εχουμε…
    χτες χτυπησα ωραιοτατο σουβλακι με πιτα και σως παντζαρι.

    • κι εγώ ζήλεψα την σως παντζάρι! Αυτή εδώ η σελίδα είναι για πολλές λιγούρες λέμε.
      Καλό καλοκαίριιιιιιιιι!

  5. writersblokc

    Ok, mpaino ligo arga sto party, alla einai Savvato, eimai sto grafeio olomoxanos ki exo parei svarna ton google reader. Expect eteroxronismena comments se greeklish:/
    Nomizo i leksi kleidi einai ereuna: as mazeutoume 5-10 ksenitemenoi na ta valoume kato na doume giati to folklor stin Plaka de se pianei oso to folklor sto Michigan. Sa na ta vlepo ta agalmatakia ta athanata ki ellinika, akougetai toso cheesy alla mallon eipame..”allo tha pei Xalkidiki ki allo tha pei Xalkida”. Episis tora thelo souvlaki!

    • ποτέ δεν είναι αργά να μπεις σε ένα σουβλάκι πάρτι. Η έρευνα θα ξεκινήσει με μαρτυρίες:
      “στείλε την πιο φολκλόρ στιγμή σου, ειδικά αυτήν που δεν θα παραδεχτείς ποτέ στους φίλους σου στην Ελλάδα”. Λαυράκια θα πιάσουμε (τώρα θέλω ψάρι δίπλα στο κύμα).

Leave a Reply

